Språk

Jag kom och tänka på när R och jag såg The Thing, den nya versionen, och filmen inleds med norskarna som åker i sin "bil". Först när R sa att han inte förstod vad dom sa insåg jag att dom pratade norska. Svenska, norska och engelska är helt ihopblandat för min del just nu. Tydligen så ställer min språkhjärna om sig långt innan jag hinner reagera. Vilket endast kan tolkas som bra för min del då jag alltid har haft problem med engelskan (många andra språk också) tills jag mötte R.
När R sa att han inte förstog tog det mig ytterligare några sekunder att inse att det faktiskt var norska som pratades.

Kom att tänka på allt detta nu när jag följer massa norska medier.
Dags för mig att återgå till rättegången en liten sväng..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0