Smink

Låg och lallade runt på google en sväng förut. Plötsligt ser jag någon hemsk bild på Hanna Widerstedt (troligtvis från BB-huset). I samma veva ligger även en Kissie bild ute där hon är helt osminkad (ja, jag vet att jag är efter med att se den här bilden). Det var nog av det värsta jag har sett alltså!
Nu är det inte så att jag tänker klanka ner på henne för att hon är ful osminkad, utan budskapet hon förmedlar genom allt smink hon bär. Jag såg först inte att det var henne på bilden, och hon som har något ofantligt mycket unga läsare. Indirekt med sina handlingar och sitt eget överdrivna sminkande (och retuscherande av alla sina bilder) står hon för att vi inte duger som vi är.
Nu pratar jag inte ner om smink heller, men varför måste tjejer och kvinnor använda smink för att dölja sitt utseende? Varför använder man det inte på ett mycket mildare sätt som framhäver det naturliga vackra?

Jag hoppas verkligen folk varken lyssnar eller tittar på Kissie, för hennes sminkning, hennes fejk-kropp och allt annat fejk med henne är det löjligaste jag någonsin har sett. Taskigt att det finns så många unga tjejer som påverkas av henne. Trådsmal midja, superstora bröst, megamycket smink, hemska clownläppar, och retuscherar även allting ytterligare. Herregud!

Och om Kissie slutade använda så extremt mycket smink så skulle hennes hy kanske kunna återhämta sig och faktiskt se okej ut ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0