Ledband

Tragiskt nog stukade jag ena foten idag när jag sprang i hallen hemma hos mot och lekte med barnet. Det var en ganska mild stukning tack och lov, men jag har känt att den har varit på väg bra länge. Till och med bilkörningen har påverkats den senaste tiden av att ledbanden inte håller "upp" foten i riktigt läge.
Jag har fått förklarat av både ortoped att med mina kassa ledband så fungerar inte "signalerna" från hjärnan som dom ska och håller inte i foten. Utan släpper och foten vrider sig snett. Så när jag stukar foten så gör jag det redan i luften innan jag trampar ner och själva nertrampet gör skadan värre.
När detta händer i bilen så (vare sig det är höger eller vänster fot) vrider sig foten på bromspedalen. Det handlar ju vara om en halvsekund, men det är illa nog. I skridskorna så hålls foten rak, men man har ingen koll på vad som händer, och kan absolut inte hålla balansen eller åka vid dom tillfällena.
Jag blir så trött för varje gång det händer går min rehabträning åt helvete. Och det är bara att börja om på nytt. Det läker aldrig.

Imorgon ska jag iväg på Looptropp Rockers och hade tänkt att dricka lite vin och öl samt bärs favoritklackarna, men då klackarna är högrisk just nu så får jag nog försöka bege mig till mor och leta fram några snygga lågskor i min gamla skogarderob.
Eller finns det någon därute med ett par grymt snygga och bekväma 41:or?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0