Sliten

Man blir ofantligt trött av att ränna på stan, leta möbler, färg, tapet, golv, och sedan spendera timmar med att fylla lådor, bära runt lådor, tömma lådor för att fylla på dem igen till max. Förvånar mig inte om flera av mina vackra flyttlådor nu uppgår i en cirka 30 kg om inte mer, flera av dem. Och jisses vad sliten man blir.
Vi har just kokat korv och ska käka korv med bröd här i hushållet, men jag är på tok för trött för att resa mig från stolen och gå och hämta min korv, även om jag är helt utsvulten. Undrar hur detta ska sluta?
Än värre kommer det att bli när jag väl har min lägenhet, och varva jobb med renovering, det kommer nu bli superduperkul.
Har hittat tapeten jag vill ha i sovrummet nu. Dock kommer det nog tyvärr inte bli den, känner inte att jag har lust att lägga 750 kr per rulle just nu. Behöver få in lite pengar på kontot innan vi har råd med dessa utgifter.
Betalade lägenheten idag också. Känns både bra och dåligt, pengarna borta, och har fortfarande inte nyckeln.. Förhoppningsvis får jag hämta den imorgon.

Nu ska jag försöka samla krafter och resa mig upp.


Touch me ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0