Lägenhet

Jag har tydligen köpt mig en lägenhet. På Skoghall. Hujedamej. Men det känns ändå lite bra sisådär.
Att få ha mitt eget, att få kunna packa upp efter en veckas jobb, att slippa bo på 9 kvadrat, att bara få vara.
Den behöver renoveras, och det ska det göras för fulla tag så fort jag får nyckeln. Vardagsrum blir helt klart grönt. Redan bestämt! Och om det är någon ofantligt vänlig själ där som vill betala min fototapet för 3500 kr är ni väldigt välkomna att köpa den till mig!
Köket, som är nästan obefintligt kommer också bli grönt, men det är mindre prio på det, det är nog det sista som sker.
Sovrummet, som däremot är prio ett lutar just nu mot grönt det med. Har redan hittat perfekta tapeter till det!
Golv är redan utvalt till hela lägenheten, och superläckert också för den delen! Vet att mina kära vän har tittat på samma golv, så jag tänker inte säga vilket eller vartifrån så att vi två kan får vara ensamma om detta.
Börjar även själv att bli rädd för hur det kommer se ut nu. Även badrummet lutar mot en grön inredning. Till och med jag börjar inse att det kanske blir lite för mycket grönt. Men det är ju så sjukt himla snyggt! Jag älskert!
Möbler, där finns det en hel del kvar att införskaffa. Fick tag på en säng idag (fick tag på är väl överdrift, jag fick ett ja-besked från en bekant om att ta över vårdnaden av sängen), dock ska säng monteras isär och målas först. Vitt ligger högst på listan, ett rent, fint, vitt sovrum (med gröna väggar då). Finns även en möjlighet för svart..
Har en IKEA Malmbyrå som även den ska rustas upp och målas (jadå, det ska allt gå att måla den med rätt färg).
Soffa är för tillfället obefintlig, men har stora planer för den också, med tanke på hur resten av vardagsrummet SKA se ut. Jag vet precis hur jag vill ha det, och det är MIN lägenhet så jag för göra vad jag vill! MEGAGLADSMILEY!

Lyckades köpa mig en fin grön lampskärm med en sumpersnygg lampfot idag, som ska placeras någonstans i min kommande gröna koja!
Efter soffan är det köksbord och stolar, samt en tv-bänk som ska införskaffas, tror jag har färger och former för det mesta av det i huvudet.

Som sagt, vet precis hur jag vill ha allting, vet dock inte hur och om det kommer att bli möjligt att uträtta än. Som sagt, tapet till EN vägg för 3500 kr, ja, då far pengarna iväg fort. Så alla möjliga slags bidrag välkomnas med glädje!

Har även fått andra så kallade glada besked idag, och saker kunde inte vara mycket bättre än vad de är just nu! Om alla skulle ha dagar som denna så skulle det inte finnas några krig här i världen!

Får se om det kommer läggas upp några bilder på alla projekt som jag kommer ta på mig. Förhoppningsvis.

Ha det bra, och jag betraktar endast de som bidrar på olika sätt till min kommande lägenhet som mina vänner!


Yesterday you told me about the blue, blue sky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0