Kontrakt

Idag ska det skrivas kontrakt, få nytt lås och nya nycklar igen. Ska även fråga honom om mitt dåliga fönster och drygsladden som går över väggen i vardagsrummet. Hoppas jag får knipsa av den. Alltså ett gammalt tv-jack, där kablarna går rakt ner i golvet och rakt upp i taket till grannarna, inte sådär supersnyggt eller roligt att tapetsera UNDER. För den sitter alltså dryga decimetern ut från väggkanten uppe i taket. Vi får se.
Förrådet ska försöka lösas också. Vet ju inte vad kontraktet säger, men förhoppningsvis behöver jag inte stå för ett trasigt förråd, eller trasigt fönster. Men man kan ju ha otur också..

Hela den här renoveringen kommer ta mycket längre tid än väntat då jag insett att jag måste bredspackla alla rum, alla väggar. Taket i hallen och sovrummet måste färgskrapas och göra om från början. Vägg måste sättas upp mellan sovrum och kök. Och sen kan jag kanske börja göra något. Suck.
Tröttare blir man för var dag som går också, det är jobbigt när man vaknar mer trött och mer slut än vad man var när man gick och la sig.
Frukost kallar, har tagit mig en halvtimme att koka ägg, för jag insåg inte att jag hade satt på fel platta.


Jippie ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0