Bredspackla

Insåg tyvärr igår kväll att jag antagligen inte har något val än att inom en snar framtid tvingas bredspackla varenda vägg, i min lägenhet. Den tapet som såg minst lös och minst bubblig ut är den i vardagsrummet och när vi började riva dom lösa bitarna igår kom stora bitar med åtta lager tapet ner. Betongen kom fram på flera ställen av att dra av dom lösa bitarna, så det var bara att fortsätta och inse att jag har tusen gånger så mycket jobb som jag väntade mig.
Va tvungen att dra ner all färg från taket i hallen också för det satt så löst. Massa, massa att göra.
I alla rum så sitter det mellan 3-10 lager tapet upp i taket också, och bara av att dra i dom bitarna så får du fram betong och får en skiktning på 5-6 mm. Kul.

Så om det är någon van bredspacklare som läser det här får ni gärna hjälpa mig med någon vägg tills jag får in det.

Det blir ingen mer renovering ikväll, för sömnbrist och slit på kroppen säger att kroppen måste vila ikväll och se å hockey! Frölunda leder med 1-0 efter första mot Timrå, vilket inte alls speglar matchen då Frölunda varit helt överlägsna.
I alla fall, ha det bra!


Love at first sight ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0