Stjäla

Livet har visat sig vara väldigt orättvist! Så fort någon ska komma och vara en del måste någon försvinna. Är det inte alltid så? Speciellt när det väntas tillökning.. Då måste någon försvinna. Varför är det så? Huvudet bara virvlar av tankar och förvirring. Ingen ro någonstans.
Jag hade jättebra besked att meddela min familj, men istället får man hemska besked innan man ens hinner säga nått. Varför kan inte en bra sak komma utan att behöva motarbetas eller förstöras? Varför kan inte allt bara vara bra?
Jag känner mig tom, skyldig, ensam och vilsen. Att veta att jag egentligen skulle varit hemma igår om jag inte varit så snål och tackat ja till övertid. Jag vet att jag inte borde, att det inte är så. Men det går helt enkelt inte att styra tankarna.
Jag ska hoppa på pendeln mot Stockholm strax, och sen åka hem till min familj. Jag ska stötta och även stöttas.

Vila i frid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0