Tålamod

jag känner verkligen att mitt tålamod har sviktat under en längre tid. Med diverse saker och händelser. Nu har jag klarat ut allting och verkligen varit tålmodig. Men hur länge kan det hålla? Hur mycket kan jag ta utan att säga ifrån? Och varför måste jag då stå för konsekvenserna när jag bara följer reglerna? Tiden är inte långt ifrån en vändpunkt. Vad kommer följderna bli? Varför är det bara jag som tänker på det och ingen annan? Vi lever dagligen efter tider och regler. Utöver det har vi alla dessa oskrivna regler och annat att passa upp på. Vart går gränsen? Vad är rätt och vad är fel? När egentligen är det jag som är boven? Hur mycket fel gör man när man egentligen gör rätt?
Tålamod har jag haft, men kommer jag ha tillräckligt kvar för att förlåta, för att glömma, för att gå vidare?

Vad ska jag göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0