Grannar

Kommer troligtvis få massa roliga sådana när jag joinar gänget där borta. Riktigt bra grannar dessutom! Lite ovant. Men ta mig tusan, har fått erbjudande på två lägenheter nu, och så många kan det inte vara före mig på båda lägenheterna, så någon av dem borde jag kunna få. Dock vet jag inte om jag vill än. Om jag ska flytta krävs det antingen att jag bestämmer mig för ett jobb här, eller skolan här. Men ska jag plugga så vill jag ju läsa på Chalmers, inte Karlstad Universitet. Det är inget att hurra för ju. Men vi får se. Jag har inte en aning om vad jag ska göra. Inte en aning alls. Känner verkligen inte för att plugga i minst tre år till. Jag menar, ska jag ändå plugga kan jag lika gärna ta en Master, och då är vi inte klara på fem år. Hujedamej! Jag vill ju jobba. Bara jobba. Men vart finns jobben? Och vart finns framtiden inom mitt valda yrke? Dock vill jag inte plugga så länge. Hade kunnat tänka mig ett år till. Men fem? Nejdu. Det finns nog inte på kartan. Men vad händer istället? Ska jag gå hemma tills finans-, miljö-, och människokriser är över?

Usch, alldeles för mycket att välja på. Vet dessutom inte om jag ens kommer in på Chalmers. Skulle vilja läsa utomlands också i sånt fall. Men för vilka pengar då?
Nej, nu får det bli sängen. Ska upp och köra bil strax innan 05.00 sådär lagom trevligt.


Sweet Dreams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0