År

har gått, och ändå känner man samma närhet till vissa personer. Och år kan gå, och du tycker lika mycket illa om vissa personer. Det är så intressant hur vi människor fungerar, hur vi anpassar och anförtror oss åt vissa människor. Naturen är en väldigt säregen lag. Extremt intressant och dessutom underhållande.
Ibland vet jag inte vad jag ska tro. Jag vill tro gott om alla som har sårat mig, men det vet jag är fel. Och många påpekar även att det är fel. Men det är så enkelt, att lita på någon som du någon gång har älskat. Hur kan man se brister hos en sådan person?
Jag vill tro på dig, jag vill falla tillbaka i gamla mönster. Men är det rätt för mig? Eller gräver jag mig bara djupare ner?
Jag kämpar konstant med tillvaron, att hålla allt på plats. Är det tillräckligt?
Jag är glad nu. Är det tillräckligt? Jag är gladare än vad jag har varit på lång tid. Jag är glad för dig, och för mig. Och jag trivs med tillvaron såhär. Är det fel av mig? Borde jag inte se till mitt eget bästa för en gångs skull och ta hand om mig själv? För efter omständigheterna så är det jag som mår bra. Tro det eller ej. Men jag skrattar och känner livsglädje på ett helt annat sätt. Den här veckan har gått från bra till fantastisk.
Dessutom fick vi reda på provet häromdagen. Jag fick lovord från läraren. Och enligt han kommer jag klara kursen jättebra. Det var något helt annat än det jag hade väntat mig. Trodde seriöst att jag failade ett matteprov, och det finns inte ens i världshistorien. Men det trodde jag. Tydligen gick det bra. Jättebra. Jag är faktiskt lite stolt. Men har mer att bevis nu, tyvärr. Nu har jag lagt en nivå, och jag vet inte om jag kan hålla den.

Men nu ska jag bara gilla läget ett tag, och uppskatta livet, för det är underbart! Och imorgon blir det firardags för söta syster Sarah. Ska bli superkul.

Och nu kallar sängen på mig, ska krypa ner i den och avverka några avsnitt av Bleach. Ha det bra kära vänner!


I heard of a girl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0