Närvaro

Det är ett jäkla tjat om sådana saker överallt. Närvaro i skolan, närvaro i hemmet, närvaro på träning och även närvaro i umgängeskretsar. När ska man få närvaro med sig själv?
Visserligen har jag faktiskt denna helg tagit det ganska lugnt och ägnat mycket tid och min egen vilja och mina egna saker. Jag har ju som sagt till och med varit på hockey enbart för mig själv. Alla dessa saker och stunder som jag har givit mig själv har faktiskt gjort mig gott i själen. Min själ är hel igen. Min själ är fylld med energi igen. Min själ är glad igen. Min själ är jag.
Och jag vet att imorgon kommer glädjen återfinna sig till fullo igen. Imorgon kommer bli en bra dag. Imorgon är en bra dag. Jag ska ringa två samtal, ett som kommer ordna min ekonomi, och ett som kommer laga min kropp. Efter det kommer jag få bra besked från min fysiklärare, som alltid. Efter det ska jag imponera på alla andra lärare med min intelligens. Jag kommer även träffa världens smartaste barn. Jag kommer att ordna bästa presenten till käre mor. Och jag kommer snöra på mig skridskorna och fokusera imorgon och strunta i smärtan, det kommer bli en bra träning imorgon. Plus det största av allt, imorgon kommer alla bekymmer att försvinna igen! Jag verkligen längtar efter imorgon!

Dagen i all äro har spenderats med att fira kära mormor då hon fyller år kommande vecka. Mormor fick presenter och vi bjöds på gudomligt god mat (som alltid hemma hos mormor). Paltkoma är ingenting jämfört vad man får av mormors mat. Det finns verkligen inget slut på ätandet när hennes hemmagjorda köttbullar letar sig in i munnen på en. Det går inte att sluta! Tack älskade mormor för denna dag!
Vi har även lekt med det lilla barnet idag, rest igenom ovackra Forshaga, varit till Kil och lämnat en dator, och pratat i telefon med vackra människor, samt sett Butterfly Effect 3. Dagen avslutades med ännu mer TV. Sådär lugnt och bra som det bara kan bli.

Nu ska vi avnjuta lite Mad Men säsong 3 innan John Blund kommer och våldgästar. Det finns ju en risk att han har glömt bort mig idag igen. Men jag vet att han återkommer imorgon. Imorgon som är en av årets bästa dagar. För det har jag bestämt. Sådetså!
Hujedamej, nu fryser fötterna. Hejdå vänner, hej täcket!


Fuck you, you hoe, I don't want you back

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0