Blogghora

tror att det är det jag är på väg att bli. Jag vet inte. Jag kom att fundera över mitt liv. Jag vet vad jag vill och drömmer om yrkesmässigt. Jag vill bli flygtekniker, och jag ska bli det! Inget snack om saken!
Men vad vill jag själsmässigt? Vem vill jag träffa och vem vill jag dela mitt liv med, och ännu mer, vem vill jag vara? Är jag samma person i Västerås som på Hammarö? Jag vet inte, det känns inte som det, på Hammarö vet jag vad jag vill och kan leva mitt liv på ett annat sätt. Tror jag.
Vad vill jag åstadkomma här i livet? Jag vill lyckas med något som ingen annan gjort, tror jag.. Jag vill i alla fall bli ihågkommen som någon annan än HannaH/Jordan, eller vad tusan du har döpt mig till. (Aina kanske raring :).) Jag vet inte jag, jag försöker förstå, alla andra och mig själv. Men det är en bit kvar. Det är svårt. Hur ska jag kunna förstå er andra innan jag kan förstå mig själv? Jag måste jobba på det. Tror jag.
Fan, ärligt, jag vet ingenting nu, utom att jag lyckas med min dröm, att inte bli pilot.. Tror inte jag har hört talas om någon som bytt linje förut för att dom inte ville bli pilot, men sån är jag.
Jag passar inte in här, jag lever mitt eget liv, med min egen energi, egentligen. Okej, jag umgås med folket här, men det är inte mitt folk. Jag vill vara i Karlstad där jag möter bekanta ansikten varje dag. Men det går inte. Jag kommer aldrig kunna bo i Värmland, förutom om jag veckopendlar, men hur kul är det? Så därför säger mitt hjärta, varför bo kvar i Sverige? Så det ska jag inte göra..  Och mitt hjärta säger Canada, och där kommer jag nog stormtrivas, där kommer jag säkerligen kunna vara den jag vill vara.. Bara dom inte har teknikerstopp om några år då jag fått ut mitt cert.
Född som tvilling måste jag ha förändring och spänning i mitt liv, men nu för första gången någonsin skulle jag vilja veta vad min framtid säger mig. Åtminstonde delvis. Jag vet inte jag, jag är förvirrad av mig själv och alla runt omrking. Jag önskar bara att jag kunde sätta mig neroch ta det lugnt som alla andra. Får panik av att veta att jag ska inte göra något mer ikväll. Att det bara är sova som gäller och skola imorgon.. Jag kan inte leva såhär, men vad ska jag göra. Vart kan min energi ta vägen? Okej, sjuk som en jävla jude är jag, och har feber och grejs så jag är lite trött. Men jag kan gärna inte ut och springa eller nått, även ifall jag skulle orka. Puckade mig. Vad är fel?
Det blir ett långt inlägg. Men nu har jag tid att fungera och tänka. Dock borde jag vika och lägga ner min tvätt i lådorna rån i måndags. Men jag vill inte ha ordning och reda, det är för vanligt för mig. Vill ha något crazy när jag kommer tillbaka från skolan, och just nu är det crazy och yttepyttejättelite stökigt. Förvånansvärt bra, med tanke på hur jag trodde att jag skulle ha det.
Okej, jag vill helt enkelt bara leva nu, låta tiden ha sin gång, men även kanske få några smygsvar, eller kanske fejksvar. :P Jag vet helt enkelt inte, inte vad som händer eller vad jag vill. Bara att min granne snart dödar mig för min musik..
Som gott, gott folk, om ni nu ska sova, det ska inte jag. Men surfa lugnt. :)

When I feel like you get too close I put you right down
I never really leave I just slip away
And it's not my purpose to break your spirit
I'm not really interested in what's in your heart
I don't want you to fall in love now so please don't start
I only want you


You know you love me ..

Kommentarer
Postat av: Svante

Ta dig samman. Allting ordnar sig. Sluta ojaa dig. Kram

2008-09-14 @ 22:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0